Data i Danmark

By 23. September 2015Hosting, Produkt info, Sikkerhed
news_feat_pic_01

Sikkerhed ved at have data i Danmark

Hvilke fordele har du som forbruger ved at have al din data hosted inden for landets grænser, frem for hosting ydelser gennem eksterne udenlandske serviceleverandører? Og hvilke problemer kan der opstå hvis uheldet er ude?

Som Jørgen Schwartz, adm. direktør for TD-K A/S, udtalte til sidste uges indlæg; ”…Vi vil aldrig leverer en ydelse, hvor vi har sat os selv uden for indflydelse, hvis der opstår problemer med leverancen. Det kan nemt betyde lukning af en virksomhed, hvis alt deres data og kommunikation mistes helt eller over en længere periode. Derfor er det helt absurd at overdrage dette ansvar til tredje part og sætte sig selv og kunden helt uden for indflydelse – endda med økonomi som eneste saglige argument.”

Økonomisk fordel for leverandørerne

Som IT Serviceleverandør er der nogle klare økonomiske fordele forbundet ved blot at videreformidle et produkt. Man sparer personale i den teknisk tunge ende, samt udgifter forbundet ved drift af eget datacenter. Men hvad betyder det for brugerne?

Det handler om ansvar – når servicen ikke fungerer, har du som kunde ingen mulighed for at få direkte kontakt til dem, der har det endelige ansvar for driften. I stedet er der rig mulighed for at tale med account managere, første level support og andre personer uden reel indflydelse. Serviceleverandøren er ved en videresolgt Office365 eller anden ekstern hosted løsning, i sin gode ret (og nødt til) at sende bolden videre, da de på ingen måde har indflydelse på driften, og al handlekraft er derfor ude af deres hænder.

news kasper

TD-K tager hånd om problemerne!

Stil disse spørgsmål!

  • Er det firma du handler med underlagt dansk lovgivning?
  • Hvor ligger dine data?
  • Hvor lang tid tager det at få genskabt alle data på platformen?
  • Hvad er telefonnummeret til dem der kan genskabe dem?

Og måske vigtigst af alt; ved leverandøren hvem du er når du ringer til dem? Kender de dig og din virksomhed?

Hvis du ikke kan svare positivt på disse spørgsmål, bør du nok tænke dig grundigt om, inden du videregiver ansvaret for din/jeres forretnings fortsatte drift.

Vi står på mål for vores kunder

Hos TD-K har vi vores egne servere, som står i sikrede datacentre rundt om på Sjælland. Skulle det ske, at der er fejl i mekanikken, vil vores pro-aktive overvågning af systemerne advisere os. Og meget ofte vil problemet blive løst, uden at nogle brugere bliver generet. Det er os, der reagerer, og os der løser problemet.
Kunden vil kunne ringe direkte til vores support-team, som sidder klar ved telefonerne i Greve, og som kan hjælpe med det samme. Det i sig selv giver grund til forhøjet tryghed hos kunden. Desuden foregår al kommunikation på dansk, og man bliver ikke viderestillet til et callcenter på den anden side af jorden, for at få fat i en teknisk minded person.

Så vores vurdering er uden tvivl, at det klart er en fordel for både kunden og serviceleverandøren at beholde data i Danmark. Og her hos TD-K sikrer det dig hurtig responstid og grundig dansk kundeservice.