BIOFOS fik en skræddersyet kommunikationsløsning fra TD-K

 

BIOFOS er Danmarks største spildevandsvirksomhed. De renser spildevandet for 1,2 mio. indbyggere i hovedstadsområdet på deres i alt tre renseanlæg. BIOFOS udnytter ressourcerne i spildevandet til klimavenlig energi i form af el, biogas og fjernvarme til forsyningsnettet. 

Luftfoto af renseanlægget Lynetten. Foto tilhører BIOFOS.

Luftfoto af renseanlægget Lynetten. Foto tilhører BIOFOS.

Udfordringen

BIOFOS ønskede en kommunikationsløsning, der kunne dække alle tre renseanlæg og deres ca. 160 medarbejdere, samt elevatorer og porttelefoner. En af udfordringer var blandt andet, at BIOFOS har store arealer under jorden, som er uden for mobildækning, ligesom der ikke var trukket netværkskabler til telefoner og basestationer.

 

Løsningen

Efter en gennemgang af BIOFOS’ forretningsgrundlag og behov, foreslog TD-K en kommunikationsløsning fra Mitel. Hermed kunne man undgå at trække kabler rundt på alle tre anlæg, hvilket ville have været en bekostelig opgradering. For at løse problemet med manglende mobildækning på arealer under jorden, blev der installeret en af Danmarks største DECT løsninger med trådløse telefoner, der dækker de i alt ca. 2,5 kvadratkilometer, som BIOFOS’ arealer udgør.

 

Det tekniske

I hver af de tre renseanlæg, blev der installeret en Mitel Call Manager, som ud over at håndtere trafikken til brugernes bordtelefoner, trådløse telefoner samt mobiltelefoner, også sørger for synkronisering af kalenderaftaler og kontakter fra den interne exchange server til de enkelte brugere. 

Den skræddersyede løsning indeholder yderligere to pc-omstillinger, der giver et komplet overblik over alle brugeres aktuelle status, hvad enten de benytter mobil eller en traditionel telefon. Implementering og programmering af den nye løsning, som tog ca. to måneder, blev udført af to Mitel systemkonsulenter fra TD-K. 


SKAL VI OGSÅ HJÆLPE DIN VIRKSOMHED? RING PÅ TELEFON 7026 6900   


 
Jørgen Schwartz